Selasa, 22 Disember 2009

Selamat Kembali



assalamualaikum...

lama sungguh tidah diberi kesempatan untuk menulis di ruangan saya ini....hmm....bukan apa..sibuk dengan tugasan yang banyak ini..pertamanya klinikal hari tu...huh..penat...then latihan teater....(nanti ada ceritanya)... exam...dan akhirnya bz dengan research...

aduh..memenatkan...tp sy puas...puas dengan hasil kerjanya..... anyway....juz dis time... tunggu ya...ada banyak cerita yang hendak dikongsi....

add me kat Facebook ya..

Facebook: Asri Makhtar

email: asri_ct87@yahoo.com

ok...salam...

Sabtu, 5 September 2009

SALAM HATI UNTUK SEMUA




















































Assalamualaikum...buat semua..... lama juga tidak diri ini mencoretkan apa yang tersirat di dalam hati...namun...diri ini digagahkan untuk kawan2 semua....haraps emuanya dalam keadaan sihat sejahtera......
pertama sekali..agaknya tidak terlewat untuk diri ini menyatakan selamat berpuasa buat semua masyarakat islam seluruh dunia...semoga puasa kali ini memberika seribu nikmat dan kebahagiaan buat kita....maaflah pada sahabat yang tidak sempat untuk sy balas msg sms mereka....sibuk sangat dengan kerja yang lain...maaf semua....
keduanya...selamat menyambut hari kemerdekaan buat semua warga malaysia...semoga aspirasi PM untuk wujudkan satu malaysia tercapai...ya...kita semua satu......satu malaysia..menuju satu matlamat....satu impian...untuk buktikan Malaysia d best...insyallah.....
ketiganya....selamat hari raya aidilfitri buat semua yang mengenali diri ini...seribu keampunan dari hati ini memohon agar segala kemaafan diampunkan.....buang yang keruh ambil yang jernih...insyallah.....
kempatnya...selamat berklinikal buat semua rakan-rakan kolej ku di KSKB.....untuk OT batch 23.....kita buktikan yang kita mampu menjadi batch yang terbaik...buat juniorku batch 24..jadikan pengalaman pertama klinikal yang terbaik buat kamu....semoga kamu mempelajari sesuatu yang bermanfaat....buat warga kolej yang berklinikal......buktikan warga KSKB dr KKM yang terbaik...insyallah......
dan akhirnya.....gud luck untuk semua masa final...hehehhe...final exam!!!!
p/s= sy klinikal di hospital selayang selama dua bulan......buat paediatrics and stroke!!!!!!! medical in occupational therapist!!.....im trying to do my best...wish me luck.....insyallah!!! allahuakhbar.!!!
merindui semua teman kolejku, lectrerku...junior2ku...kawan2ku...!!! rindu kamu semua!!!!!

Selasa, 28 Julai 2009

selamat tinggal cinta!!!


selamat tinggal segalanya.... sekali hati terpaut....sekali hati tetap kekal namanya.... sekali hati tercalar... parutnya smpai bila2... selamat tinggal cintaku buat seorang wanita...kerana nama wanita itu masih mekar dalam ingatan....
kasih dan sayang milik allah...dia berhak menentukan siapa yang ingin disatukannya....namun, suatu ketika dahulu..allah telah memberi hatiku padanya...dan allah telah mengukir namanya dihatiku.....tetapi kini....hatiku tidak lagi bersamanya...namun..ukiran namanya...masih jelas dihatiku...mungkin kau wanita terakhir yang pernah singgah dalam diri ini...

Selasa, 21 Julai 2009

hati aku .... cinta ku.... kasih ku.....

assalamualaikum.... hmm...baru je dua minit lepas dpt msg dr nfak... msg diew ckp... cepatnye manuasia ini berubah hati,.... hahha...rasanya mesti nfak dh baca pasal SA....hahhaha,.... be positive.....bc betul2 article kt bawah tu nfak...jangan mudah hendak membuat andaian.... jangan mudah membuat spekulasi sendiri..... walau mungkin dalam hati ini hanya nama nfak sahaja,....tidak mungkin akan ada nama lain yang mampu menggantikan nfak di hati.....walau kasih dan sayang nfak tidak mungkin aku capai....tetapi nama nfak tetap akan dalam hati...akan tetap aku ingati...hati aku bukan mudah menerima insan lain....
NFAK... dirimu banyak mengajar aku sebenarnya....banyak mengajar aku erti kehidupan....banyak mengajar aku erti kesabaran!!....dan banyak mengajar aku erti keikhlasan... dan kematangan........ aku tetap mencintai insan bernama NFAK walau mungkin hatinya tidak aku miliki..... P/s untuk NFAK.... lain kali baca artikal kt bawah tu betul2.... NFAK selalu membuat tindakan tanpa memikirkannya...huhu...maaf la...

* huhu....rumate aku pasang lagu raya....tetiba rasa sayu....hmm....dh rasa suasana nak puasa....

Isnin, 20 Julai 2009

hhmmm.....SA....aku temui mu...di kskb...

siapa SA?? haha.....aku sentiasa bermain dengan perkataan....itulah diri aku...SA? siapa agaknya dia....istimewakah dia di dalam diri ini? mungkin!!! hmmm....SA....aku menanti...aku menunggu....walaupun mungkin sukar bagi kita....hmm...!!!! take time asri!!! wait 4 it....or maybe ignore it...arrgh...dat hard to me!!... SA....come to my life...with sudden...with suprise....without any sign....huhu.....

HMMM>....lupa plak nak kongsi.....dis sem..im clinical in selayang hospital.....so....SELAYANG....wait 4 me....bit disspointed.....i want HKL....huh..... start from sem 3 im wait for HKL....but i never get it...arrghhhh!!!!!! im trying my best....SELAYANG!!!!!..... stroke n pedeatrics...!!!!! love to be OT....love to born as OT!!!!...

minggu yang memenatkan... aku kenali SA di minggu orientasi junior...

Salam....huh!!! agaknya inilah masa yang boleh aku katakan untuk diri ini merasa sedikit kurangnya bebanan diri dalam melayari hidup ini... Penat, letih, semput, sempit, lemau...semua ada...bermula dari minggu orientasi untuk junior baru hari itu....diri ini diselubungi kepenatan yang sangat melampau....rasa terlalu pantas buat kali ini kehidupanku ... hmm....

Permulaan diri ini pada minggu orientasi junior intake julai 2009...hmm...tampak macam biasa...berjalan seperti biasa....tp aku agak penat kali ini kerana terpaksa bertugas ke KLIA untuk menjemput adik-adik juniorku dari sabah dan sarawak....Nasibla kali ini tidak perlu untuk aku menunggu terlalu lama seperti intake januari 2008 lalu..huhuh....tuhan sahaja tahu kisah itu....selain aku, ehsan, dan am...heheh...rindu saat melepak di klia selama hampir 5 jam!!! hahahah..... minggu orientasi berjalan selama hampir 5 hari ini sangat memenatkan...bayangkan setiap pagi harus untuk aku bangun pagi....aktiviti senaman aerobik...aduh!!! perkara paling aku tidak suka adalah untuk bangun pagi....tapi ku cekalkal diri untuk lunaskan tangunggjawab...hmmm.... sebenarnya banyak perkara menarik sepanjang orientasi...namum...agak malas bagiku untuk mencoretnya di sini...namun perkara paling aku ingat adalah ketika aku mula mengenali seorang insan bernama SA.....yup SA....hehhehe..... comel... !!!

habis sahaja minggu orientasi...kelas terus bermula...aduh!!!memang penat.....sudahlah semester 5 ni aku terpaksa menempuhi dugaan untuk belajar mengenai kanak-kanak... aghh!!! sukakah aku pada kanak2? hahaha...juz think it.....sometimes...or maybe....hehehhe.....bertambah bosan apabila dia lagi....kawan2 ku pasti paham...heheh....apa2 sahaja lah.. malas untuk mencoretkan pelbagai kisah mengenai kelas ku...takut2 nanti menjadi kontroversi lagi...udah2 la kontroversi dak kelas aku.....ayooo.....hehehhe.....

asignment? bertingkat2....macam biasa lah.....sem ni belajar pasal peadeatrik...kanak-kanak..lagi lah...haiyooo....dh la kena sediakan libriary of toys...huhuh...bohsan la memikirkan situasi untuk buat permainan bagi kanak2...tp alhamdulilah semuanya setle dengan bantuan rakan sekumpulan ku....liza n rossa....hahah....x tahu la lagi masa present nanti....so juz wait n seee...... aku terlalu penat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jumaat, 19 Jun 2009

Perkembangan Drama TV Malaysia: MATAHARI...

Assalamualaikum...Salam Sejahtera...Salam Hormat buat semua...Musim cuti sebegini, indah dan tenang jiwa berada di rumah. Jauh dari kesibukkan di kota, kesibukkan dengan tugasan kelas dan klinikal, serta jauh dari masalah yang tidak tahu dari mana punca asalnya. Memang indah berada di rumah bersama kelarga tersayang. Setiap saat dan masa memberikan ruang untuk aku bernafas dengan tenang. Hampir sebulan lebih di rumah memberikan aku suasana yang cukup tenang walaupun kadang-kadang terasa tiada apa yang mampu di buat di rumah selain makan, minum, tidur, melayari internent, dan menonton TV...





Hmmm...menarik...menonton TV.... di rumahlah tempat yang paling indah bagi diri ini untuk menonton TV...lantaran kesibukkan dan pelbagai masalah di kolej menyebabkan selalu tiada masa untuk TV. Namun, di rumahlah aku meneliti setiap saat dan ketikanya untuk aku melayani bait-bait cerita yang dipudarkan di Malaysia....





Apa yang diri ini peroleh, rancangan TV di Malaysia menampakan satu gambaran yang baik. Entahlah, aku pun tidak pasti. Tetapi menurut kata hati ini, menarik juga rancangan yang disiarkan di TV melalui saluran RTM, TV3, dan ASTRO... tahniah diucapkan..



Saya mulakan dengan cerita bersiri MATAHARI...saya ikutinya sedari awal lagi ceritanya. Menarik dan penuh dengan pelbagai transformasi....kenapa saya gunakan perkataan transformasi di dalam drama ini? Ya ...jika dihalusi watak Arianna yang merupakan tunggak olahan cerita ini...menunjukkan bagaimana Arianna berubah daripada gadis desa yang tidak tahu apa itu kota..menjadi seorang yang begitu taksub dengan mainan dunia kotanya. Nampak perubahan watak yang dimainkan oleh LISDAWATI di dalam cerita ini....Pada tiga minggu cerita matahari ini membuka panggungnya, ada pula yang mempersoal akan kridibiliti cerita ini dan memyangkal bahawa cerita ini meniru hasil karya drama thailand, E-Pring... Ketika saya masih di sekolah menengah, ASTRO PRIMA ada mempersembah drama tersebut. Dan saya juga mengikutinya..dari pandangan saya, saya mendapati banyak perbezaan antara MATAHARI dan E_Pring... Mungkin olahan watak hampir sama, namun olahan skrip mahupun latar masa dan budayanya langsung tidak sama.

E-Pring mengambil latar di zaman lama..Zaman ketika zaman peperangan dan penjajahan... manakala Matahari memberikan sesuatu latar yang berkisahkan mengenai zaman kini, moden, serta lebih terbuka. Ada juga menyatakan bahawa lakonan Lisdawati tidak menjadi di dalam drama tersebut. Lisda kelihatans eperti gadis kampung yang tidak mampu untuk membawa watak penggoda lelaki..Saya tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut. Lisdawati telah menunjukkan bagaimana emosi Arianna dan bagaimana mainan watak serta olahan gaya Arianna di dalam cerita Matahari. HArus diigat, latar mulanya watak Arianna dalah gadis kampung yang mulus, hidup sederhana, dan hanya mengimpikan kekayaan berpihak padanya suatu hari nanti. Justeru, wajarlah penampilan yang diterjemahkan oleh Lisdawati di dalam olahan watak Arianna pada mulanya. Perkembangan wataknya kita mula lihat dan perhatikan apabila beliau berkahwin pertamakalinya dengan doktor yang dipegang wataknya oleh Arash Mohammad. Dan di situlah bermulanya konflik dan mainan watak serta warna di dalam MATAHARI...

Sebenarnya saya kagum dengan pengarah dan idea cerita asal MATAHARI ini. Sesuatu yang baru dan segar ditontonkan di Malaysia. Di dalam cerita ini kita tahu nilai kasih sayang yang dipendam sejak cinta pertama.....di dalamnya juga kita tahu bahawa bagaimana kasih kakak pada adiknya walau penghalang cinta bukan ukurannya.... dan di dalamnya kita tahu bagaimana kasih seorang ibu boleh di matikan melalui cinta ibunya pada si bapa tiri yang tidak bertanggungjawab hingga mampu menghalau anaknya sendiri...di dalam MATAHARI juga kita di kenal realiti perasaan cinta atara lelaki dan lelaki...di dalam matahari cinta pada kekayaan, harta benda, dan wang ringgit mampu untuk membutakan mata sehingga sanggup mengenepikan hubungan kekeluargaan....MATAHARI juga menunjukkan bagaimana kerana cinta..pembunuhan perlu dilaksanakan...dan melalui MATAHARI kita tahu...keikhlasan cinta itu terbina.......

Mantap lakonan LISDAWATI...FAHRIN AHMAD.....ARASH MOHAMMAD....IQRAM DINZLY...FAUZI MARZUKI....FIZZ OMAR...JALALUDIN HASSAN....AIDA ARIS...DAN ramai lagi......tahniah di ucapkan...TERUSKAN USAHA ANDA BAGI MEMARTABATKAN INDUSTRI TV DI MALAYSIA BERKEMBANG MAJU....INSYALLAH!!!!!

Jumaat, 29 Mei 2009

CINTAMU...



Ku jadikan lagu

Walau tidak seindah

Bisik kata yang kau beri


Tetap dalam hati

Siang malam menanti

Tak jemu aku

Dibuai kerinduan


Belum pernah ada

Getaran sebegini

Memang benar

Aku dilanda cinta kepadamu


(Korus)

Bercahaya hidupku

Dalam taman cinta

Sehingga segalanya seperti pelangi


Kau sambutlah rinduku

Jangan lepas lagi

Ku patri setia

Seteguh kasihmu buatku


Kini ku temui

Insan yang ku sayangi

Sentiasa di sisi

Bagai bintang yang berseri


Tetap dalam hati

Siang malam menanti

Tak jemu aku

Dibuai kerinduan


Satu jawapan

Engkau berikan

Bisa ku rasa

Segala rahsia asmara

Kau pesona cinta

Yang membawa bahagia

SURAT CINTA DARI TiPah a.k.a shArIfFAh


bila tanganmu berkeringat,

hatimu berdegup kencang

suaramu bagai tersangkut dikerongkong,

itu bukan CINTA tapi SUKA,


bila tanganmu tak boleh berhenti memegang dan menyentuhnya

itu bukan CINTA tapi BeRAHI

bila kamu menginginkanya krna kamu tau ia akan selalu ada disampingmu

itu bukan CINTA tapi KESEPIAN

bila kamu menerima pernyataan cintanya karna kamu tak mau menyakiti hatinya

itu bukan CINTA tapi KASIHAN

bila kamu mahu memberikan semua yang kamu suka demi dia

itu bukan CINTA tapi KEMURAHAN HATI

bila kamu bangga dan ingin memamerkannya kepada semua orang

itu bukan CINTA tapi TAKBUR

bila kamu mengatakan kepadanya bahwa dia adalah satu2nya yang kamu pikirkan

itu bukan CINTA tapi TAKUT KEHILANGAN..

fahamilah..ia bukan cinta~


cinta y sebenarnya adalah..


ketika kamu mencintainya

ketika kamu melakukan semua untuknya tanpa berharap lebih…

ketika kamu menerima kesalahannya krna itu adalah sebahgian dari kepribadiannya

ketika kamu rela memberikan hatimu, kehidupanmu, bahkan kematianmu

ketika kamu sedih bila dia sedih, dan gembire ketika dia bahagia

ketika kamu menangis untuk kesedihannya

walaupun dia cukup kuat untuk menghadapinya


ketika kamu tertarik pada orang lain

tapi kamu masih setia padanya

ketika kamu merelakannya dengan senyum

bila kebahagiaannya tidak bersamamu

itulah rasa CINTA yang sesungguhnya…..


~athifah saidi~ aka shariffah....


TERIMA KASIH CINTA.....CINTAKU HANYALAH PADAMU...nfak....

kasih...sayang....dan.. C.I.N.T.A


Cinta ibarat kupu-kupu....

Makin kau kejar, makin ia menghindar....

Tetapi,

Bila kau biarkan ia terbang...

ia akan menghampirimu...di saat kau tidak menduga..

Cinta mampu membahagiakan...

Tetapi...cinta akan lebih istimewa..jika kau berikan pada yang layak menerimanya,


Cinta bukanlah mencari seseorang yang sempurna...

Tetapi menemukan seseorang yang mampu membuatkan dirimu sempurna...

Cinta amat menyakitkan apabila memutuskan hubungan dengan seseorang...

Tetapi lebih sakit...apabila seseorang memutuskan hubungan dengan mu...

Tetapi cinta paling menyakitkan apabila....

Langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya...

Jangan mudah melafazkan "AKU CINTA PADAMU"

Bila kau tidak benar-benar peduli.....

Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada...

Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat main-main denganya..

jangan menatap ke dalam matanya bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan...


Hal yang paling kejam dilakukan...

Adalah membuatkan seseorang jatuh cinta..

Sedangkan kita tidak berniat langsung untuk menerima cintanya...

saat dia jatuh menyintai kita...


Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila bertemu seseorang ...

Lalu jatuh cinta......

kemudian akhirnya menyedari......

Bahawa..dia bukanlah jodohmu....

dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun...

untuk seseorang yang tidak layak......


Kalau sekarang dia tidak layak...

10 tahun dari sekarang pun dia tidak layak.....

Biarkan dia pergi..dan lupakannya....


(aku tidak tahu siapa pencipta kata-kata ini...namun aku memahami isinya....yang membuatkan diri ini menghargai cinta...terima kasih pada pengirimnya...kerana membuatkan aku bertambah cinta...pada dirinya...)

HARI YANG PALING BERMAKNA DI DALAM HIDUPKU..


Tanggal 29 Mei 2009, jam 7.47am akan menjadi satu tarikh penting buat diriku... aku menerima perkabaran yang membuatkan aku tersenyum pada hari ini... hari yang banyak mengajar aku erti kesabaran dan hari yang banyak membuatkan aku lebih memahami kehidupan yang sebenar... Ya..aku percaya...semakin lama kita tunggu, kita makin mengharginya....kerana sukar untuk mendapatkannya...aku bersyukur, berterima kasih pada Allah yang mana akhirnya Allah membuka pintu hatinya... Alhamdulillah...perkataan pertama yang keluar dari bibirku...lama aku nantikan...lama aku tunggu..akhirnya dia menerima ...seadanya aku... insyallah...akan ku jaganya sebaik mungkin, akan ku hargainya seindah mungkin, dan akan ku didiknya seboleh mungkin... apa yang pasti...kasih dan sayangku hanya untuknya...selamanya...insyallah....

Ahad, 24 Mei 2009

Pilihlah antara dua.....



Bila kamu berkawan dengan lelaki,

Ingatlah ada dua pilihan terbentang


Yang Pertama..

Kamu jadi seperti kelapa..

Mudah diperoleh..

Diparut..

Diperah..

Dan diambil santannya..

Lepas tu hampasnya dibuang...


Yang Kedua..

Kamu menjadi sebutir mutiara..

Berada di dasar lautan..

Tersimpan rapi..

Dilindungi kulit..

Bukan senang nak melihat..

Apa lagi mendapatkannya..

hanya orang yang bertuah..

Beruasaha menyelami dasar lautan..

Dapat memperolehnya..

Dan ia akan tersimpan selamanya..


OLEH ITU..TENTUKAN YANG MANA SATU PILIHAN..


Menjadi santan..

mudah jadi perhatian..

tapi hanya sebentar jadi santapan..


Menjadi mutiara..

sukar ditemukan..

namun bila dihias indah gadis perawan..


(diambil dari kata-kata yang dipostkan oleh sahabatku, MRS BRIGHTSIDE aka liayana...)

Sabtu, 23 Mei 2009

hatiku di malam lavender






















assalamualaikum... warkah di mulakan ketika diri ini bersama hampir 300 orang pelatih jurupulih carakerja batch 22, 23, 24, dan 25 menyambut malam gala buat kali keempat dalam sejarah. Majlis Makan Malam...Malam Lavender... menarik bukan bunyinya....memang menarik..saat kaki ini melangkah masuk ke dewan makan malam, tergamam melihat keindahan dewan yang begitu indah dan tampak begitu mewah dengan hiasan lampu yang sangat cantik. Sambutan kami di sambut oleh AJK sambutan yang sememangnya cantik-cantik belaka.. hehhe...dan aku temui dua orang adik kesayangan ku.... anis n dom... penyambut tetamu rupanya.. biasalah..permulaan masuk diberinya sedikit cenderahati buat tetamu yang hadir.. door gift.. apa kandungannya? haha... seterusnya masing-masing mengambil tempat di dalam dewan...


Seperti biasa diri ini bersama rakan-rakan semeja yang sememangnya menjadi sahabat baik di dalam kelas...siapa ya? haha... ain zk, faizal, erdy, dan pak dil...n ada juga adik-adik junior.. seperti syarif, farahin, misbah, marshal..n sorang lagi yang pakai baju kimono...lupa namanya...maaf ya....hehehehe....sementara menunggu ketibaan VIP (pengajar kesayangan kami ler!!) kami semua merayau-rayau disekitar dewan, bagi yang muslim pergi menunaikan solat fardhu magrib.. di sini lah jelas kelihatan keakraban kami semua...gembira aku bila dapat melihat...bakal-bakal penjawat awam jurupulih carakerja dah kembali bersatu....tahniah...


Acara dimulakan setelah ketibaan our mummy... Puan Hjh Che Halimaton Che Ross... Mcm biasalah...permulaan acara...edisi ucap-mengucap nie.. hehehe....zairol@ satey kajang memulakan selaku ketua dinner malam tu..hehe...boleh tahan juga ucapannya....biasalah setiausaha MPP sesi baru....bangga aku ngan junior aku nie...heheh...apa-apa pun...tahniah pada semua....n ucapan mummy Hali.... aku dengar satu-satu ucapannya...dan ada sesuatu makna yang aku ingati senhingga ke hari ini... kata mummy....

"kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang baik untuk kita, tetapi sebenarnya tidak baik untuk kita, dan kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang buruk buat kita, sebenarnya baik untuk kita"....


mendalam dan hanya mereka yang mengerti sahaja istilah itu akan memikirkannya... thank mummy...u give me petunjuk untuk saya leraikan kekusutan di minda ketika itu..... aku bangga dengan mummy Hali...n sememangnya...dialah banyak memberikan dorongan dan sokongan buat aku...banyak nasihatnya aku ambil untuk aku buktikan yang aku mampu menjadi penjawat awam Jurupulih Carakerja yang terbaik di masa akan datang...aku mahu jadi sehebat beliau...


seterusnya time potong kek...aku memang suka masa nie....hehehehehehhe....kek diorang cantik betul...5 tingkat kalau tak silap...heheh...best..n sedap...nasib zairol datang ke meja kami..dan bawa kan kek tu kepada kami..heheh...thank u zairol...kalau tidak, tak merasa la kek tu...hehehehehe....n that the time...makan time...memang best...banyak pilihan makannya....paling best kambing bakar...... masa penerangan menu...ramai yang kata tidak mahu makan kambing....tapi...masa beratur nak makan kambing..huh!!! ramainya...ish!!!....tidak apa lah..nama pun manusia..kalau tidak macam itu...tidaklah namanya manusia...


dan ketika cabutan undian yang pertama....untuk cabutan bertuah..huhu....tanpa di duga dan tanpa di pinta....nombor aku jadi tarikkan en sahar...heheh..gembiranya..mana tidaknya...sudahlah nombor pertama di tarik...dan hadiah pertama...dan hamper paling besar pulak tu.....bahagia sungguh aku...hehehhehe...anyway..thank u pada semua...alhamdulilah...rezeki kami la tu..hehehehe....


tapi kan...malam tu macam ada yang tidak kena...matuku seringkali melihat kelibat seseorang...seseorang yang sudah biasa aku kenali dan bisa aku bualkan...tapi malam tu...sesuatu yang lain dan sesuatu yang aneh berlaku...aku tidak mengetahui kenapa perkara ini terjadi...dan kenapa hal ini dibangkitkan...huhu...aku memang rasakan diri ini gila...boleh hati ini di curi pada malam itu...di curi oleh seseorang yang sangat istemewa... NFAK....itulah singkatan namanya....memandang matanya...membuatku terpaku...melihat bicaranya...membuatkan aku terdiam...dan wajahnya yang begitu mempersona...membuatkan hatiku berdegup kencang... perasaan in hadir secara tiba-tiba...dan perasaan ini dicurahkan dengan begitu hebat...sehingga membuatkan hati ku seringkali memikirkannya....rinduku padanya menebal...dan jiwaku padanya...penuh dan tersangat padat.... hmm...ku yakin....ada sesuatu di dalam dirinya yang meruntum jiwa ini...dan aku tahu...ada hikmah di sebaliknya.... dan akan ku nantikan dirinya untukku....berserah pada tuhan yang esa.....insyallah.....


Jumaat, 22 Mei 2009

PENENG>>>>aku rindu OT HPP.....


salam....lama sungguh x update blog ni...maaf la....sibuk3.....memang trlalu busy...

first skali nak citer pasal klinikal kat PENENG..... 2 bulan aku kt sana....sebulan buat psikiatrik..sebulan lagi buat medikal...huhu..memang BEST kat peneng....walaupun b4 gi sana banyak org citer peneng ni tu la...peneng ni ini la...tp bila dh pergi kat sana...baru tahu...best sangat kat peneng.... terapis2 kt sana pun best....diorang betul2 train kami betul2 as a student....n ajar kami semua skill yang diorang ada.....TAHNIAH kepada semua terapis2 kat sana...

first skali nak cerita pasal psikiatrik....hmm...hospital psikiatrik terletak di jalan perak.....jauh skit la...nasib la ada motor yang menemani aku....WQW 7996....hehehehe....pos tu dari sg buloh ke peneng...hehehhe.....mula2 gi sana memang bosan...hahha..bukan apa...maybe aku ni kureng skit kot psikiatrik nie....nasib la ada mr zamir n kak su......kalau x susah gak aku......aku kt sana ngan kamis.....dia pandnag aku...aku pandang dia...hahaha...masing2 x minat psikiatrik....blurrr je kami kat sana......seminggu kat sana...tiba2 kak huda datang....dr uitm...klinikal sana gak...aku kenal kak huda ni time praktikal kat hukm ari tu...ok la...hehehe....x la bosan sangat...ketua kat sana...puan niza...garang...tp garang2 dia macam mak kita.....kadang2 rindu mak.....tgk puan niza je...hehehhehehe..biasa la...mak kan...hehehehe...... tapi mr zamir n kak su memang banyak tolong kami kt sana...mekasih banyak2.....terutama time explain kt kami nak guna assessment tag,cansas, n FAA,,,,huhuhu....kalau x blurr jer kami......aktiviti ngan pt pun best gak.....setiap ari selasa ngan khamis...kami ada xtvt padang....so...memang best...tp aku nie...x tahu sangat la nak buat acara aerobik...hahha...kelakar sangat...kadang2 main bental jer...nasib la...huhuhuhuhu.......selalu kami main bolan beracun, music chair, hand ball...n first in my life...main bola jaring...best gak main bola jaring...hahaha...aku ngan mr zamir nie...selalu jer berebut bola...nmpak mcm kami jer lebih dr pt....hehehe....macam2 kenangan ada kat sini.....best bangat.....

praktikal kedua.....medikal n neuro....hmm...di sinilah bermula.....aku suka peneng...sbb apa? sbb semua org kenal occupational therapy....n semua org tau fx ot kt sana....x payah aku nak menerangkan segala-galanya...... kat sini aku kerja bawah miss muni....utk in pt..kalau out pt plak selalu duk ngan mr fazli, kak zakiyah n miss shima'....semuanya best!!!...kt sini memang ramai pt....x kira la in pt atau out pt....satu hari dekat 15-20 org pt.....sampai sakit pingang dibuatnya....tp x per....memang best....kt sini pun aku de wat endokrin...under miss mira...hehehhe....ada gak gi neuro sx...ngan puan liza....n icu...ngan miss wani....penah gak naik CRW...ngan mdm kaliamah....semuanya baik2....n ajar student betul2...banyak skill terapis yg aku pelajari.....miss oii pun banyak membantu...dia banyak ajar student....walau pun kdg2 kita kena cpt tangkap apa yg dia ckp...hehehhe......kelakar gembira....semua ada kat sana......hehehehhehehhehe..........harap2 dapat kerja kat peneng.....dh janji ngan miss oii...heheheh.......kuang2......

apa2 pun....klinikal memang best......anyway thank kt semua terapis yang ada kt peneng...iaitu.:
mdm oii...mdm eng....mdm kaliamah...mdm nieza....mr fadhil.....mdm liza....mr zamir...kak su....miss muni....mr fadzli...kak zakiyah...miss shimaa....miss muni...miss wani....miss vino...miss aini...kak atifah...kak ana.....miss ku...miss isma....n x lupa....kak rosnah....uncle gunasen....kak juma....n,,,en azly....thank u semua ya..................rindu banget sama kamu semua...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

banyak juga xtvt yg aku n kawan2 n terapis wat kt peneng..... ha...kalau nak tahu...aku kt peneng ...nagna kamis,...ayong...n tavad..... mula2 kami der gi bukit bendera...penant juga naik kete api naik ke puncak...hahahaha...tp best...pemandangan yg menarik...dpt tgk seluruh peneng......xtvt lain...ngan terpais...berkelah kat batu feringgi...memang best...ngan student uitm....pengalaman yg x dpt dilupakan....aku ngan en zamir la paling lama berendam...n kat sini juga la camera ayong basah kena ombak...nasib baik skang leh guna lagi..kalau x...nangis x berlagu la ayong...hehehe....pass tu kami gi pc fair sama2...komboi naik motor....makan2 kt gerai tepi pantai area queensbay... pastu gi queensbay ngan miss muni...paling kelakar....sbb ada adengan miss muni bawa kereta...hahahahah...opsss....tu rahsia kami berempat jer...hahahaha...memang kelakar....miss belanjar makan chicken rice shop....then tgk jangan tegur....hahaha.....bising betul tavad dalam pawagam....terganggu concentrate aku...huhhu...si ayong plak...beriya2 nak tgk.....tp dia yg over takut....dush!!!!!!....time last day...aku gi makan2 nagan kak su...mis muni...n miss noraini...n last day!!! kami gi jusco......membeli belah utk potongan harga serendah 70%...hahaha.....miss mira yang bawa!!!!!!>.......mekasih miss mira...hehehehehehhehehehehheh............ kenangan terindah yang pasti x kan aku lupakan di sana......

habis je klinikal kt sana...balik kskb...terus jer exam...wa..mati la...dh la x study...terus exam...huhuhuhuhuh...otap n otps....dua2 paper susah..pass tu viva n osce.....huhuhu...... tapi alhamdulillah....berkat tunjuk ajar lecturer...aku lulus dengan cemerlang...alhamdulilah....aku capai target aku.....aku der dua sem lagi kat sini......x sabar nak habis....huhu..pas ni bz ngan sem depan...sem 5....belajar peadeatrik.....huhuh...n sem 6.... gereatrik...huhu...research lagi..pening pale aku.....research tu la yg buat aku pening....x tahu la...hope semuanya ok....hehehehhehehhe.......

Isnin, 9 Februari 2009

....3C....

Salam....3C...Celaru...Ceria....Cinta...
3 perkara datang serentak
3 perkara terpaksa aku lalui
3 perkara terpaksa aku tempuhi
3 perkara terpaksa aku halangi...

Aku celaru dengan diri sendiri...Jahat sangatkah diri ini sehinggakan aku diperkata sedemikian... aku dihina sebegitu...aku dikatakan tidak mesra dengan yang lain...aku dikatakan sombong sehingga ada yang berpaling terhadap aku....aku dituduh hanya tahu menyata tidak tahu menilai dan membenarkan... bukan niat aku sebegitu.....ramai memperkatakan sedemikian...tetapi kenapa tidak melihat di dalam diri sendiri? mungkin aku sukar difahami...ya..aku akui...aku tidak suka menjadi hipokrit melaksana sesuatu yang tidak aku sukai....aku bukan boneka yang hanya boleh untuk disuruh ini dan disuruh itu...aku mahu bebas....mahu melaksanakn sesuatu mengikut rasa hati dan naluri aku sebagai manusia...

Aku ceria....walau diperkata dan dihina sedemikian rupa...aku tetap ceria...membarisi setiap hari yang aku lalui....ceria diri ini masih disisi... aku tahu Allah kini sedang mengujiku...Ya Allah...aku terima akan ujian yang engkau lalui.....hanya padamu aku memohon....Aku tahu....Aku rindu saat pada mulanya aku di sini...gembira....indah....tapi kini tidak lagi...aku rindu suasana kelmarin yang membuatkan aku kenal erti pertemuan dan ikatan persahabatan yang suci dan murni.... sungguh aku katakan... aku rindu pada kak azila.....mustaqim....abg dayan....kak dee....ehsan..abg hafizi...kak hasillah...abg nik.....semunya...yang pernah hadir dalam diri ini.....aku sedar...aku umpama hidup dalam kenangan....waktu ini bukan waktu seperti dahulu...cahaya kini tidak seterang dahulu....namun...aku kuatkan azam aku.... allah kini menduga aku...aku yakin....allah sayangkan aku.....dan yang penting.....aku tahu masih ada insan yang boleh aku percayai..... insan yang selalu x pernah putus memberi 1001 kata nasihat dan hikmah kehidupan ini...yang aku hormatinya seperti kakak aku sendiri....

Adaya Cinta hadir jua seiring segala kekusutan ini....namun aku pasti...semuanya berlaku ada hikmahnya...walau ku tahu...tidak mungkin untuk aku gapai cinta itu...namun cinta aku masih tetap sama.... allah....mama....ayah.....alhamdulillah......cinta ini akan terus ku genggam buat tuhanku....allah...ibuku...dan ayah..serta keluargaku...... cinta yang singgah di hati ini....aku singgkir dan cinta di hati ini akan ku nanti untuk diketuk oleh yang lain......

hati ini bukan untuk tempat dikusutkan...tetapi hati ini tempat untuk kedamaian......

Ahad, 8 Februari 2009

Kepompong yang keluar dari sayapnya....

Assalamualaikum.... Saya sangat teruja untuk menulis kali ini....Mana tidaknya...hati ini sungguh syahdu dan merasa bangga apabila melihat ditangan ini apa yang diiginkan menjadi rahmat. Alhamdulillah apa yang diiginkan oleh hati tercapai.......

Ketika Minggu Kebudayaan, Kesenian, dan Warisan buat Kolej Sains Kesihatan Bersekutu, Program Jurupulih Perubatan Carakerja (JPCK)telah menjuarai Juara Keseluruhan seterusnya melenyapkan ingatan bahawa Program JPCK tidak lagi program yang harus dipandang sepi. Walaupun dugaan datang bersilih ganti, kami tetap bersatu merempuh segalanya.

Malam pertama meyaksikan gelanggang tarian dibuka. Persembahan menarik di tonjolkan oleh para penari dibawah bimbingan Ketua Tarinya merangkap Koreografinya Saudari Faten Farhana membuatkan lagu kurik kundi di tangannya begitu unik. Bunga tari lagu Kurik Kundi yang dilenggokkan oleh Faten sangat mengasyikkan terutama di bahagian loghat kelantanya, iaitu part dikir barat. Mereka membuat satu bulatan seterusnya mencerminkan satu persembahan yang sangat mengujakan. Di babak kedua, lagu Joget mempersembah satu seni joget yang cukup harmoni. Walaupun pada awalnya, muzik tidak didegari, namun para penari tetap mencerminkan tarian yang bertenaga. Cantik, kemas, dan selari menjadi sumber kekuatan kumpulan tarian program JPCK. Tahniah buat anda.

Malam kedua meneruskan lagi kehebatan dengan gelanggang koir dibuka. Lagu wajib lagu KSKB manakala lagu pilihan adalah lagu Ayat-ayat Cinta. Kumpulan Koir di bawah pimpinan Saudari Ain Zainal Karib membuatkan kumpulan ini begitu profesional. Baik dari segi pakaian, harmoni, dan kesesuaian vokal mereka sangat teserlah. Nyata mereka menggerunkan pihak lawan. Keharmonian ang ditunjukkan di bahagia chorus lagu AAC membuatkan bulu roma ini tegak berdiri. Babak lakonan daripada Ain disambut oleh jantung hatinya, lakonan Gajen sangat menjadi.. Kumpulan Koir yang di conduct oleh Lika ini membuatkan cubaan pertamanya tampak berjaya. Tahniah....

Malam ketiga...malam penuh kontroversi... malam dikir barat... Bermacam tomahan di beri kepada psukan dikir barat JPCK. Usaha yang dicurahkan sepanjang latihan bagai dipanah hanya kerana satu malam. Sedih, namun pasti ada hikmahnya. Buat mereka yang bersama kumpulan ini pasti merasa sedih dan memahami apa yang saya titipkan. Persembahan sangat memukau dan sangat menujakan. Namun, bila kewarasan dihimpit perasaan hasad dan dengki, membuatkan apa yang diusahan menjadi hancur, apa yang diharapkan menjadi punah, dan apa yang diimpikan menjadi angan-angan yang tiada berkesudahan. Rasa itu bagaimanapun tidak melemahkan semangat JPCK untuk terus berusaha dengan lebih gigih. Perasaan pilu masih ada tetapi maruah program yang tercalar perlu disembuhkan. Mengapa adanya makhluk yang tidak mahu menjaga maruah program? Mengapa adanya makhluk yang seringkali tidak tahu dek untung bahawa apa yang diraihnya seketika ini dukurniakan oleh pelatih-pelatih JPCK itu sendiri? Mengapa sanggup beliau membenarkan apa yang tidak? Mengapa beliau sanggup mencemarkan apa yang palsu itu sebagai sesuatu benar? Mengapa seringkali makhluk ini hendak berlahgak adil sedangkan maruah programnya sendiri tercalar? Sekiranya makhluk ini sempat membaca, pertimbangkanlah dirimu.... Bukan hendak kami membencimu, namun beratus kali sudah tindakkanmu itu sering membuat pergolakkan di kalangan warga JPCK.....

Malam keempat, gelanggangnya dibuka agak tenang. batle of the band atau kugiran. pertandingan ini memang membuatkan skill band ditonjolkan. Program JPCK tidak terlepas untuk menghantar wakilnya. Kali ini team JPCK diketuai oleh Bad dan dianggotai oleh Duen... selaku vokalis serta ossy, alex, dan clerance.... sememangnya meraka sangat berbakat...Lagu bunyi gitar dan Delalila menjadi taruhan....Alhamdulilah, semuanya berjalan lancar dan membuatkan seisi dewan terpegun dan sesuatu di harapkan dari pertandingan ini.

Malam kelima dan terakhir.... memberikan seribu makna buat program JPCK..... malam gangstarz.... malam di mana JPCK menghantar dua team.. team pertama... diketuai oleh marshal, spancer, bell mempersonakan warga dewan. dengan suara yang sangat harmoni dan mengasyikkan membuatkan mereka berkenyakinan. team kedua daripada anita, ain, cave, wina, dan fadhil lebih menonjol. Mereka seakan begitu selesa di atas pentas. Vokal Wina dan Anita benar-benar berkesan sampai ke lubuk hati pendengar.

Setelah selesai kesemua persembahan keputusan setiap pertandingan diumumkan. Menang kalah bukanlah keutamaan kami, kerana kami seringkali memperjuangkan nama JPCK sebagai satu impak yang berkesan. Ya...kami memang bersatu padu sehinggan membuatkan hampir 45% dari warga dewan adalah warga JPCK. kesemua turun memberi sokongan dan harapan...
Keputusan...
1. Tarian no 2
2. Koir no 2
3. Dikir barat....kontroversi melanda..kami disingkirkan
4. batle of the band no 1
5. gangstarz no1 dan no3.

terharu......sememangnya kami terharu...gembira....sememangnya kami gembira..... apa yang membuatkan kami lebuh teruja pada malam itu, kami adalah juara keseluruhan...ya...impian kami menjadi kenyataan..... doa kami dimakbulkan tuhan..... ya...trofi juara keseluruhan sememangnya menjadi milik kami...kini mata tertumpu ke arah kami.... kami tidak mahu lagi menoleh ke belakang... kami tidak mahu lagi di hina....dikatakan program yang paling lemah dan program yang paling diam.... ya....memang kami diam...kerana diam kami diam berisi...kami bermula dari bawah.....dan sekali kami naiki satu anak tangga, kami kutip seribu pengalaman... kami hadiahkan semuanya buat mereka yang berusaha bersungguh-sungguh demu maruah JPCK... terima kasih buat pengetua yang seringkali memberi nasihat dan pandangan yang bernas... Puan Hjh Che Halimaton bt Che Ross.... thank u mummy....... thank alot...... buat para pengajar terima kasih banyak2..... en majid...terima kasih sebb sudi hadir setiap hari memberi sokongan..... en sahar, pn sham, en awang, en faizal, pn roslina, pn aziziah, pn mus dan en saidin.............terima kasih semua.... buat pelatih JPCK...dari batch 22,23,24,25... terima kasih kerana anda sering menjadikan JPCK sesuatu yang unik...ingat...tanpa kalian seorg tidak bermaknalah JPCK>...kesemuanya menjadi tunggak utama dalam merealisasikan impian kita...walau kita di hina, di cerca, dan di benci...sabarlah......mengadulah pada tuhan...kerana tuhan sering adil....dan kerana keadilan tuhanlah.....kita berada dimana kini kita berada....

Memang sedih akan apa yang berlaku...malam itu menjadi taruhan kita ....tanggal 6 frbruari 2009 harus menjadi lambang bangkitnya generasi JPCK yang cemerlang, gemilang, dan terbilang. Persetankan semua yang hanya dengki pada kita....apa yang penting kita kini telah bersatu...Oleh kerana bersatunya kita ...maka kejayaan itulah milik kita.... JANGAN JADI PENGKHIANAT OT.....

tahniah buat semua.........salam kemenangan buat kita....bersyukur buat illahi..... alhamdulilah...

Bila Dato' Siti Nurhaliza ber"Lentera Timur"...



Assalamualaikum....agak lama juga diri ini tidak membenarkan hati ini untuk mencoretkan sesuatu di sini.... Kesibukkan yang begitu memenatkan membuatkan diri ini setiasa menolak untuk singgah di alam maya bagi mencoretkan isi hati yang masih berkesempatan untuk dikongsi bersama dengan yang lain....



Alhamdulilah....walau dugaan datang ...hati ini tetap teguh berdiri untuk membenarkan setiap yang dizahirkan menjadi sesuatu yang batin.... dalaman diri mampu untuk bertahan....lantaran diri ini sentiasa diigatkan bahawa tuhan itu satu dan kerana Dia satulah mudah untuk kita memohon kepadaNya... terima kasih Allah...hanya padamu ku mohon agar dipermudahkan segala dugaan dan cabaran hidup ini....



Hari ini...tiba2 diri ini merasakan banyak perkara yang hendak dicoretkan.....tapi tidak mengapa...satu persatu akanku coretkan agar setiap yang memandang menjadi indah....dan setiap yang melirik menjadi bahagia...



Siti Nurhaliza satu nama besar dalam bidang seni tanah air... Baru-baru ini beliau muncul dengan album terbarunya yang berjudul "Lentere Timur". Satu album yang berkonsepkan tradisional kontemperori.. Indah, mengasyikkan, dan pastinya vokal yang menawan dari DSN. Sesiapa yang mendengar pasti tertawan dengan apa yang disampaikan oleh beliau.. Sememangnya Malaysia masih tiada dalang ganti buat DSN. Bermula dengan nada-nada rendah, terus ke kemuncak dengan lenggok irama tradisinya yang tidak dapat disangkal, seterusnya di tutup dengan gaya manjanya membuatkan album ini terlalu istemewa buat para peminat DSN.



Kita perhalusi album ini satu demi satu...



1) Di Kayangan Kita (9/10)

Lagu : Johari Teh

Lirik : Keon

Satu lagu pembukaan yang sangat baik... Muzik yang diilhamkan seakan-akan muzik hindustan tetapi masih mengekalkan ciri-ciri tradisi melayu. Vokal DSN sangat teserlah terutama di awal-awal baik lagu. Lirik yang membawa maksud mengenai dua hati yang sedanga hangat bercinta ini membuatkan setiap baris yang dikeluarkan bersifat romantis dan sungguh indah.



2) Bintang Malam (8/10)

Lagu : Johan Nawawi

Lirik : Alfa Booty

Sebuah lagu yang rancak dan boleh terbuai untuk menari mengikut rentak lagu. Lagu ini adalah percubaan terbaik Johari Teh dalam melaksanakan muzik tradisional ini. Suara latar yang mengalunkan suara hooo.....lai....... sangat merdu...DSN juga yang tidak ketinggalan membuat bunyi oii....sangat menarik perhatian. Lirik yang memuja sang kekasih mudah difahami dan bersesuaian dengan rentak lagu membuatkan lagu ini antara lagu yang mesra pendengar.



3) Cinta ini (10/10)

Lagu : Katon

Lirik : Katon

Lagu daripada pencipta indonesia ini sangat unik dan terpesona. Bermula dari muziknya yang mengasyikkan dan lirik yang mempersona membuatkan sesiapa yang mendengar sangat menghiburkan. Ditambah pula dengan vokal DSN yang menasyikkan menguatkan lagi lagu ini untuk di sukai oleh segenap masyarakat.



4) Ada Masa Mata (10/10)

Lagu : M.Nasir

Lirik : Ad Samad

Lagu yang sangat unik dan sedap didegar. Lirik yang mudah difahami dan cukup ringkas membuatkan halwa telinga begitu senang mendengar lagu dari sifu ini. Vokal DSN sangat menarik hari. Pengaruh muzik Thai sangat kuat dan M.Nasir sangat kreatif kerana muzik thai telah dikontemkan dengan muzik melayu. Saya berharap agar lagu ini agan menjadi single kedua DSN selepas lagu Di Taman Teman kerana lagu ini sungguh menarik perhatian dan ianya adalah mesra pendengar.



5) Bulan Yang Mesra (10/10)

Lagu : Khairil Johari Johar

Lirik : Zubir Ali

Muzik yang betul-betul mencabar vokal tradisional seseorang penyanyi. Saya kira hanya DSN yang mampu menyanyikan lagu ini dengan sebaik-baiknya...... Bukan menidakkan keupayaan penyanyi lain di luar sana, tetapi lagu ini sungguh klasik.. sehinggakan boleh membuatkan seseorang itu terbuai dengan suara lunak DSN. Klasiknya lagu ini adalah seperti lagu Sri Mersing dan Patah Hati... Hanya mereka yang betul-betul mahir mengenai lenggok melayu yang mampu mengalunkannya.. Lagu yang menceritakan mengenai kerinduan seorang wanita terhadap kekasih atau suaminya yang lama terpisah. Hanya bulan yang menjadi lambang cinta dan saksi mereka..



6) Seloka Budi (9/10)

Lagu : Adnan Abu Hassan

Lirik : Azam Dungun

Taruhan yang baik dari Adnan Abu Hassan untuk memperkenal dirinya selaku pencipta lagu tradisi. Lagu yang baik sehinggakan mapu membuatkan seseorang untuk terus menyanyi dan menari bersama-sama DSN. Lagunya seakan-akan muzik cintawarna...Penuh tarian dan penuh warna.... Memang mengasyikkan.... Liriknya sangat padan dengan muzik..



7)Rasa Antara Kita (9/10)

Lagu : Khairil Johari Johar

Lirik : Zubir Ali

Lirik yang amat tepat untuk mereka yang berkwan tapi mesra...... Sedap alunan lagu dan suara DSN. Liriknya banyak mengandungi nasihat dan pandangan buat mereka yang kawan tapi mesra...



8) Senyum Minag Manis (10/10)

Lagu : Zul Mahat

Lirik : Abot

Unik, Nakal, dan mesra pendengar... Sangat Baik.... Bahagian chorus yang sangat menarik.... Part menjeling...menjeling.....sanagt menarik hati....



9) Joget Menanti Kasih (10/10)

Lagu : S. Atan

Lirik : Habsah Hassan

Saya sangat menyukai lagu ini. Entah mengapa...tetapi lagu ini sememangnya menarik di hati saya..... Mungkin muzik joget tradisi yang begitu kuat membuatkan saya suka akannya.. Atau liriknya yang begitu indah...adanya perkataan yang sedap di alunkan oleh DSN seperti bercabang-cabang, pandang-pandang, insyallah, secubitan gambir...... memang mengasyikkan suara DSN mengalunkannya...Indah.....sengguh indah....

10) Jelmakanlah Ayumu(9/10)
Lagu: Pak Ngah
Lirik : Siso KOPRATASA
Tidak tahu mana silapnya.....mana kurangnya....buah tangan terbaru daripada Pak Ngah kali ini seakan kurang umph nya.... Mengapa bahagian awal dan qasidah lagu ini tidak di alunkan sendiri oleh DSN. Mengapa perlu diganti oleh Razak Ahmad? Lirik lagu ini memang suakr untuk difahami.... Penuh tersurat... Berkali-kali menghayati liriknya, barulah diketahu akan maknanya yang sebenar. Mengapa binda di suruh jelmakan ayunya? Ini kerana bonda diletakkan sebagai subjek kepada budaya irama lagu tradisional.... ini diperkukuh lagi dengan lirik tidak reput hujang tidak lekang dalam panas dan asalnya bukan sebarangan benihnya dari rentak zaman... tahniah siso..... anda berjaya menyuratkan apa yang tersirat di dalam bait-bait lirik lagu ini...

11) Di Taman Teman(10/10)
Lagu : Fauzi Marzuki
Lirik : Hairul Anuar Harun
Lagu yang cukup membuatkan halwa telinga ini menggemarinya...Sedap alunan lenggok suara DSN. Muziknya yang begitu kena dengan liriknya. Nampaknya Hairul Anuar Harun muncul setelah sepi meninggalkan cindai, balqis, dan hati kama. Sentuhannya kali ini seperti magisnya masih belum hilang. Lagu ini adalah pilihan paling tepat DSN sebagai single pertamanya. Tahniah!!!

Album yang cukup kreatif dan antara yang terbaik daripada Dato' Siti Nurhaliza. Tahniah buat semua yang terlibat. Cover album yang sangat membanggakan dan sangat membuatkan sesiapa yang menlihat dan mendengar isi album ini terpaku dan akan menyukainya.....Semoga DSN mencapai impian dan sasarannya apabila beliau mula memberi nafas untuk ber "lentera tumur". Insyallah....AMEN>>>

Track lagu mengikut kesukaan saya:
1. Di Taman Teman
2. Joget Menanti Kasih
3. Ada Masa Mata
4. Cinta Ini
5. Bulan Yang Mesra
6. Senyum Minang Manis
7. Di Kayangan Kita
8. Rasa Antara Kita
9. Seloka Budi
10. Jelmakanlah Ayumu
11. Bintang Malam



Related Posts with Thumbnails