Sabtu, 23 Mei 2009

hatiku di malam lavender






















assalamualaikum... warkah di mulakan ketika diri ini bersama hampir 300 orang pelatih jurupulih carakerja batch 22, 23, 24, dan 25 menyambut malam gala buat kali keempat dalam sejarah. Majlis Makan Malam...Malam Lavender... menarik bukan bunyinya....memang menarik..saat kaki ini melangkah masuk ke dewan makan malam, tergamam melihat keindahan dewan yang begitu indah dan tampak begitu mewah dengan hiasan lampu yang sangat cantik. Sambutan kami di sambut oleh AJK sambutan yang sememangnya cantik-cantik belaka.. hehhe...dan aku temui dua orang adik kesayangan ku.... anis n dom... penyambut tetamu rupanya.. biasalah..permulaan masuk diberinya sedikit cenderahati buat tetamu yang hadir.. door gift.. apa kandungannya? haha... seterusnya masing-masing mengambil tempat di dalam dewan...


Seperti biasa diri ini bersama rakan-rakan semeja yang sememangnya menjadi sahabat baik di dalam kelas...siapa ya? haha... ain zk, faizal, erdy, dan pak dil...n ada juga adik-adik junior.. seperti syarif, farahin, misbah, marshal..n sorang lagi yang pakai baju kimono...lupa namanya...maaf ya....hehehehe....sementara menunggu ketibaan VIP (pengajar kesayangan kami ler!!) kami semua merayau-rayau disekitar dewan, bagi yang muslim pergi menunaikan solat fardhu magrib.. di sini lah jelas kelihatan keakraban kami semua...gembira aku bila dapat melihat...bakal-bakal penjawat awam jurupulih carakerja dah kembali bersatu....tahniah...


Acara dimulakan setelah ketibaan our mummy... Puan Hjh Che Halimaton Che Ross... Mcm biasalah...permulaan acara...edisi ucap-mengucap nie.. hehehe....zairol@ satey kajang memulakan selaku ketua dinner malam tu..hehe...boleh tahan juga ucapannya....biasalah setiausaha MPP sesi baru....bangga aku ngan junior aku nie...heheh...apa-apa pun...tahniah pada semua....n ucapan mummy Hali.... aku dengar satu-satu ucapannya...dan ada sesuatu makna yang aku ingati senhingga ke hari ini... kata mummy....

"kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang baik untuk kita, tetapi sebenarnya tidak baik untuk kita, dan kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang buruk buat kita, sebenarnya baik untuk kita"....


mendalam dan hanya mereka yang mengerti sahaja istilah itu akan memikirkannya... thank mummy...u give me petunjuk untuk saya leraikan kekusutan di minda ketika itu..... aku bangga dengan mummy Hali...n sememangnya...dialah banyak memberikan dorongan dan sokongan buat aku...banyak nasihatnya aku ambil untuk aku buktikan yang aku mampu menjadi penjawat awam Jurupulih Carakerja yang terbaik di masa akan datang...aku mahu jadi sehebat beliau...


seterusnya time potong kek...aku memang suka masa nie....hehehehehehhe....kek diorang cantik betul...5 tingkat kalau tak silap...heheh...best..n sedap...nasib zairol datang ke meja kami..dan bawa kan kek tu kepada kami..heheh...thank u zairol...kalau tidak, tak merasa la kek tu...hehehehehe....n that the time...makan time...memang best...banyak pilihan makannya....paling best kambing bakar...... masa penerangan menu...ramai yang kata tidak mahu makan kambing....tapi...masa beratur nak makan kambing..huh!!! ramainya...ish!!!....tidak apa lah..nama pun manusia..kalau tidak macam itu...tidaklah namanya manusia...


dan ketika cabutan undian yang pertama....untuk cabutan bertuah..huhu....tanpa di duga dan tanpa di pinta....nombor aku jadi tarikkan en sahar...heheh..gembiranya..mana tidaknya...sudahlah nombor pertama di tarik...dan hadiah pertama...dan hamper paling besar pulak tu.....bahagia sungguh aku...hehehhehe...anyway..thank u pada semua...alhamdulilah...rezeki kami la tu..hehehehe....


tapi kan...malam tu macam ada yang tidak kena...matuku seringkali melihat kelibat seseorang...seseorang yang sudah biasa aku kenali dan bisa aku bualkan...tapi malam tu...sesuatu yang lain dan sesuatu yang aneh berlaku...aku tidak mengetahui kenapa perkara ini terjadi...dan kenapa hal ini dibangkitkan...huhu...aku memang rasakan diri ini gila...boleh hati ini di curi pada malam itu...di curi oleh seseorang yang sangat istemewa... NFAK....itulah singkatan namanya....memandang matanya...membuatku terpaku...melihat bicaranya...membuatkan aku terdiam...dan wajahnya yang begitu mempersona...membuatkan hatiku berdegup kencang... perasaan in hadir secara tiba-tiba...dan perasaan ini dicurahkan dengan begitu hebat...sehingga membuatkan hati ku seringkali memikirkannya....rinduku padanya menebal...dan jiwaku padanya...penuh dan tersangat padat.... hmm...ku yakin....ada sesuatu di dalam dirinya yang meruntum jiwa ini...dan aku tahu...ada hikmah di sebaliknya.... dan akan ku nantikan dirinya untukku....berserah pada tuhan yang esa.....insyallah.....


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails