Jumaat, 29 Mei 2009

CINTAMU...



Ku jadikan lagu

Walau tidak seindah

Bisik kata yang kau beri


Tetap dalam hati

Siang malam menanti

Tak jemu aku

Dibuai kerinduan


Belum pernah ada

Getaran sebegini

Memang benar

Aku dilanda cinta kepadamu


(Korus)

Bercahaya hidupku

Dalam taman cinta

Sehingga segalanya seperti pelangi


Kau sambutlah rinduku

Jangan lepas lagi

Ku patri setia

Seteguh kasihmu buatku


Kini ku temui

Insan yang ku sayangi

Sentiasa di sisi

Bagai bintang yang berseri


Tetap dalam hati

Siang malam menanti

Tak jemu aku

Dibuai kerinduan


Satu jawapan

Engkau berikan

Bisa ku rasa

Segala rahsia asmara

Kau pesona cinta

Yang membawa bahagia

SURAT CINTA DARI TiPah a.k.a shArIfFAh


bila tanganmu berkeringat,

hatimu berdegup kencang

suaramu bagai tersangkut dikerongkong,

itu bukan CINTA tapi SUKA,


bila tanganmu tak boleh berhenti memegang dan menyentuhnya

itu bukan CINTA tapi BeRAHI

bila kamu menginginkanya krna kamu tau ia akan selalu ada disampingmu

itu bukan CINTA tapi KESEPIAN

bila kamu menerima pernyataan cintanya karna kamu tak mau menyakiti hatinya

itu bukan CINTA tapi KASIHAN

bila kamu mahu memberikan semua yang kamu suka demi dia

itu bukan CINTA tapi KEMURAHAN HATI

bila kamu bangga dan ingin memamerkannya kepada semua orang

itu bukan CINTA tapi TAKBUR

bila kamu mengatakan kepadanya bahwa dia adalah satu2nya yang kamu pikirkan

itu bukan CINTA tapi TAKUT KEHILANGAN..

fahamilah..ia bukan cinta~


cinta y sebenarnya adalah..


ketika kamu mencintainya

ketika kamu melakukan semua untuknya tanpa berharap lebih…

ketika kamu menerima kesalahannya krna itu adalah sebahgian dari kepribadiannya

ketika kamu rela memberikan hatimu, kehidupanmu, bahkan kematianmu

ketika kamu sedih bila dia sedih, dan gembire ketika dia bahagia

ketika kamu menangis untuk kesedihannya

walaupun dia cukup kuat untuk menghadapinya


ketika kamu tertarik pada orang lain

tapi kamu masih setia padanya

ketika kamu merelakannya dengan senyum

bila kebahagiaannya tidak bersamamu

itulah rasa CINTA yang sesungguhnya…..


~athifah saidi~ aka shariffah....


TERIMA KASIH CINTA.....CINTAKU HANYALAH PADAMU...nfak....

kasih...sayang....dan.. C.I.N.T.A


Cinta ibarat kupu-kupu....

Makin kau kejar, makin ia menghindar....

Tetapi,

Bila kau biarkan ia terbang...

ia akan menghampirimu...di saat kau tidak menduga..

Cinta mampu membahagiakan...

Tetapi...cinta akan lebih istimewa..jika kau berikan pada yang layak menerimanya,


Cinta bukanlah mencari seseorang yang sempurna...

Tetapi menemukan seseorang yang mampu membuatkan dirimu sempurna...

Cinta amat menyakitkan apabila memutuskan hubungan dengan seseorang...

Tetapi lebih sakit...apabila seseorang memutuskan hubungan dengan mu...

Tetapi cinta paling menyakitkan apabila....

Langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya...

Jangan mudah melafazkan "AKU CINTA PADAMU"

Bila kau tidak benar-benar peduli.....

Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada...

Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat main-main denganya..

jangan menatap ke dalam matanya bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan...


Hal yang paling kejam dilakukan...

Adalah membuatkan seseorang jatuh cinta..

Sedangkan kita tidak berniat langsung untuk menerima cintanya...

saat dia jatuh menyintai kita...


Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila bertemu seseorang ...

Lalu jatuh cinta......

kemudian akhirnya menyedari......

Bahawa..dia bukanlah jodohmu....

dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun...

untuk seseorang yang tidak layak......


Kalau sekarang dia tidak layak...

10 tahun dari sekarang pun dia tidak layak.....

Biarkan dia pergi..dan lupakannya....


(aku tidak tahu siapa pencipta kata-kata ini...namun aku memahami isinya....yang membuatkan diri ini menghargai cinta...terima kasih pada pengirimnya...kerana membuatkan aku bertambah cinta...pada dirinya...)

HARI YANG PALING BERMAKNA DI DALAM HIDUPKU..


Tanggal 29 Mei 2009, jam 7.47am akan menjadi satu tarikh penting buat diriku... aku menerima perkabaran yang membuatkan aku tersenyum pada hari ini... hari yang banyak mengajar aku erti kesabaran dan hari yang banyak membuatkan aku lebih memahami kehidupan yang sebenar... Ya..aku percaya...semakin lama kita tunggu, kita makin mengharginya....kerana sukar untuk mendapatkannya...aku bersyukur, berterima kasih pada Allah yang mana akhirnya Allah membuka pintu hatinya... Alhamdulillah...perkataan pertama yang keluar dari bibirku...lama aku nantikan...lama aku tunggu..akhirnya dia menerima ...seadanya aku... insyallah...akan ku jaganya sebaik mungkin, akan ku hargainya seindah mungkin, dan akan ku didiknya seboleh mungkin... apa yang pasti...kasih dan sayangku hanya untuknya...selamanya...insyallah....

Ahad, 24 Mei 2009

Pilihlah antara dua.....



Bila kamu berkawan dengan lelaki,

Ingatlah ada dua pilihan terbentang


Yang Pertama..

Kamu jadi seperti kelapa..

Mudah diperoleh..

Diparut..

Diperah..

Dan diambil santannya..

Lepas tu hampasnya dibuang...


Yang Kedua..

Kamu menjadi sebutir mutiara..

Berada di dasar lautan..

Tersimpan rapi..

Dilindungi kulit..

Bukan senang nak melihat..

Apa lagi mendapatkannya..

hanya orang yang bertuah..

Beruasaha menyelami dasar lautan..

Dapat memperolehnya..

Dan ia akan tersimpan selamanya..


OLEH ITU..TENTUKAN YANG MANA SATU PILIHAN..


Menjadi santan..

mudah jadi perhatian..

tapi hanya sebentar jadi santapan..


Menjadi mutiara..

sukar ditemukan..

namun bila dihias indah gadis perawan..


(diambil dari kata-kata yang dipostkan oleh sahabatku, MRS BRIGHTSIDE aka liayana...)

Sabtu, 23 Mei 2009

hatiku di malam lavender






















assalamualaikum... warkah di mulakan ketika diri ini bersama hampir 300 orang pelatih jurupulih carakerja batch 22, 23, 24, dan 25 menyambut malam gala buat kali keempat dalam sejarah. Majlis Makan Malam...Malam Lavender... menarik bukan bunyinya....memang menarik..saat kaki ini melangkah masuk ke dewan makan malam, tergamam melihat keindahan dewan yang begitu indah dan tampak begitu mewah dengan hiasan lampu yang sangat cantik. Sambutan kami di sambut oleh AJK sambutan yang sememangnya cantik-cantik belaka.. hehhe...dan aku temui dua orang adik kesayangan ku.... anis n dom... penyambut tetamu rupanya.. biasalah..permulaan masuk diberinya sedikit cenderahati buat tetamu yang hadir.. door gift.. apa kandungannya? haha... seterusnya masing-masing mengambil tempat di dalam dewan...


Seperti biasa diri ini bersama rakan-rakan semeja yang sememangnya menjadi sahabat baik di dalam kelas...siapa ya? haha... ain zk, faizal, erdy, dan pak dil...n ada juga adik-adik junior.. seperti syarif, farahin, misbah, marshal..n sorang lagi yang pakai baju kimono...lupa namanya...maaf ya....hehehehe....sementara menunggu ketibaan VIP (pengajar kesayangan kami ler!!) kami semua merayau-rayau disekitar dewan, bagi yang muslim pergi menunaikan solat fardhu magrib.. di sini lah jelas kelihatan keakraban kami semua...gembira aku bila dapat melihat...bakal-bakal penjawat awam jurupulih carakerja dah kembali bersatu....tahniah...


Acara dimulakan setelah ketibaan our mummy... Puan Hjh Che Halimaton Che Ross... Mcm biasalah...permulaan acara...edisi ucap-mengucap nie.. hehehe....zairol@ satey kajang memulakan selaku ketua dinner malam tu..hehe...boleh tahan juga ucapannya....biasalah setiausaha MPP sesi baru....bangga aku ngan junior aku nie...heheh...apa-apa pun...tahniah pada semua....n ucapan mummy Hali.... aku dengar satu-satu ucapannya...dan ada sesuatu makna yang aku ingati senhingga ke hari ini... kata mummy....

"kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang baik untuk kita, tetapi sebenarnya tidak baik untuk kita, dan kadang-kadang kita merasakan sesuatu yang buruk buat kita, sebenarnya baik untuk kita"....


mendalam dan hanya mereka yang mengerti sahaja istilah itu akan memikirkannya... thank mummy...u give me petunjuk untuk saya leraikan kekusutan di minda ketika itu..... aku bangga dengan mummy Hali...n sememangnya...dialah banyak memberikan dorongan dan sokongan buat aku...banyak nasihatnya aku ambil untuk aku buktikan yang aku mampu menjadi penjawat awam Jurupulih Carakerja yang terbaik di masa akan datang...aku mahu jadi sehebat beliau...


seterusnya time potong kek...aku memang suka masa nie....hehehehehehhe....kek diorang cantik betul...5 tingkat kalau tak silap...heheh...best..n sedap...nasib zairol datang ke meja kami..dan bawa kan kek tu kepada kami..heheh...thank u zairol...kalau tidak, tak merasa la kek tu...hehehehehe....n that the time...makan time...memang best...banyak pilihan makannya....paling best kambing bakar...... masa penerangan menu...ramai yang kata tidak mahu makan kambing....tapi...masa beratur nak makan kambing..huh!!! ramainya...ish!!!....tidak apa lah..nama pun manusia..kalau tidak macam itu...tidaklah namanya manusia...


dan ketika cabutan undian yang pertama....untuk cabutan bertuah..huhu....tanpa di duga dan tanpa di pinta....nombor aku jadi tarikkan en sahar...heheh..gembiranya..mana tidaknya...sudahlah nombor pertama di tarik...dan hadiah pertama...dan hamper paling besar pulak tu.....bahagia sungguh aku...hehehhehe...anyway..thank u pada semua...alhamdulilah...rezeki kami la tu..hehehehe....


tapi kan...malam tu macam ada yang tidak kena...matuku seringkali melihat kelibat seseorang...seseorang yang sudah biasa aku kenali dan bisa aku bualkan...tapi malam tu...sesuatu yang lain dan sesuatu yang aneh berlaku...aku tidak mengetahui kenapa perkara ini terjadi...dan kenapa hal ini dibangkitkan...huhu...aku memang rasakan diri ini gila...boleh hati ini di curi pada malam itu...di curi oleh seseorang yang sangat istemewa... NFAK....itulah singkatan namanya....memandang matanya...membuatku terpaku...melihat bicaranya...membuatkan aku terdiam...dan wajahnya yang begitu mempersona...membuatkan hatiku berdegup kencang... perasaan in hadir secara tiba-tiba...dan perasaan ini dicurahkan dengan begitu hebat...sehingga membuatkan hati ku seringkali memikirkannya....rinduku padanya menebal...dan jiwaku padanya...penuh dan tersangat padat.... hmm...ku yakin....ada sesuatu di dalam dirinya yang meruntum jiwa ini...dan aku tahu...ada hikmah di sebaliknya.... dan akan ku nantikan dirinya untukku....berserah pada tuhan yang esa.....insyallah.....


Jumaat, 22 Mei 2009

PENENG>>>>aku rindu OT HPP.....


salam....lama sungguh x update blog ni...maaf la....sibuk3.....memang trlalu busy...

first skali nak citer pasal klinikal kat PENENG..... 2 bulan aku kt sana....sebulan buat psikiatrik..sebulan lagi buat medikal...huhu..memang BEST kat peneng....walaupun b4 gi sana banyak org citer peneng ni tu la...peneng ni ini la...tp bila dh pergi kat sana...baru tahu...best sangat kat peneng.... terapis2 kt sana pun best....diorang betul2 train kami betul2 as a student....n ajar kami semua skill yang diorang ada.....TAHNIAH kepada semua terapis2 kat sana...

first skali nak cerita pasal psikiatrik....hmm...hospital psikiatrik terletak di jalan perak.....jauh skit la...nasib la ada motor yang menemani aku....WQW 7996....hehehehe....pos tu dari sg buloh ke peneng...hehehhe.....mula2 gi sana memang bosan...hahha..bukan apa...maybe aku ni kureng skit kot psikiatrik nie....nasib la ada mr zamir n kak su......kalau x susah gak aku......aku kt sana ngan kamis.....dia pandnag aku...aku pandang dia...hahaha...masing2 x minat psikiatrik....blurrr je kami kat sana......seminggu kat sana...tiba2 kak huda datang....dr uitm...klinikal sana gak...aku kenal kak huda ni time praktikal kat hukm ari tu...ok la...hehehe....x la bosan sangat...ketua kat sana...puan niza...garang...tp garang2 dia macam mak kita.....kadang2 rindu mak.....tgk puan niza je...hehehhehehe..biasa la...mak kan...hehehehe...... tapi mr zamir n kak su memang banyak tolong kami kt sana...mekasih banyak2.....terutama time explain kt kami nak guna assessment tag,cansas, n FAA,,,,huhuhu....kalau x blurr jer kami......aktiviti ngan pt pun best gak.....setiap ari selasa ngan khamis...kami ada xtvt padang....so...memang best...tp aku nie...x tahu sangat la nak buat acara aerobik...hahha...kelakar sangat...kadang2 main bental jer...nasib la...huhuhuhuhu.......selalu kami main bolan beracun, music chair, hand ball...n first in my life...main bola jaring...best gak main bola jaring...hahaha...aku ngan mr zamir nie...selalu jer berebut bola...nmpak mcm kami jer lebih dr pt....hehehe....macam2 kenangan ada kat sini.....best bangat.....

praktikal kedua.....medikal n neuro....hmm...di sinilah bermula.....aku suka peneng...sbb apa? sbb semua org kenal occupational therapy....n semua org tau fx ot kt sana....x payah aku nak menerangkan segala-galanya...... kat sini aku kerja bawah miss muni....utk in pt..kalau out pt plak selalu duk ngan mr fazli, kak zakiyah n miss shima'....semuanya best!!!...kt sini memang ramai pt....x kira la in pt atau out pt....satu hari dekat 15-20 org pt.....sampai sakit pingang dibuatnya....tp x per....memang best....kt sini pun aku de wat endokrin...under miss mira...hehehhe....ada gak gi neuro sx...ngan puan liza....n icu...ngan miss wani....penah gak naik CRW...ngan mdm kaliamah....semuanya baik2....n ajar student betul2...banyak skill terapis yg aku pelajari.....miss oii pun banyak membantu...dia banyak ajar student....walau pun kdg2 kita kena cpt tangkap apa yg dia ckp...hehehhe......kelakar gembira....semua ada kat sana......hehehehhehehhehe..........harap2 dapat kerja kat peneng.....dh janji ngan miss oii...heheheh.......kuang2......

apa2 pun....klinikal memang best......anyway thank kt semua terapis yang ada kt peneng...iaitu.:
mdm oii...mdm eng....mdm kaliamah...mdm nieza....mr fadhil.....mdm liza....mr zamir...kak su....miss muni....mr fadzli...kak zakiyah...miss shimaa....miss muni...miss wani....miss vino...miss aini...kak atifah...kak ana.....miss ku...miss isma....n x lupa....kak rosnah....uncle gunasen....kak juma....n,,,en azly....thank u semua ya..................rindu banget sama kamu semua...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

banyak juga xtvt yg aku n kawan2 n terapis wat kt peneng..... ha...kalau nak tahu...aku kt peneng ...nagna kamis,...ayong...n tavad..... mula2 kami der gi bukit bendera...penant juga naik kete api naik ke puncak...hahahaha...tp best...pemandangan yg menarik...dpt tgk seluruh peneng......xtvt lain...ngan terpais...berkelah kat batu feringgi...memang best...ngan student uitm....pengalaman yg x dpt dilupakan....aku ngan en zamir la paling lama berendam...n kat sini juga la camera ayong basah kena ombak...nasib baik skang leh guna lagi..kalau x...nangis x berlagu la ayong...hehehe....pass tu kami gi pc fair sama2...komboi naik motor....makan2 kt gerai tepi pantai area queensbay... pastu gi queensbay ngan miss muni...paling kelakar....sbb ada adengan miss muni bawa kereta...hahahahah...opsss....tu rahsia kami berempat jer...hahahaha...memang kelakar....miss belanjar makan chicken rice shop....then tgk jangan tegur....hahaha.....bising betul tavad dalam pawagam....terganggu concentrate aku...huhhu...si ayong plak...beriya2 nak tgk.....tp dia yg over takut....dush!!!!!!....time last day...aku gi makan2 nagan kak su...mis muni...n miss noraini...n last day!!! kami gi jusco......membeli belah utk potongan harga serendah 70%...hahaha.....miss mira yang bawa!!!!!!>.......mekasih miss mira...hehehehehehhehehehehheh............ kenangan terindah yang pasti x kan aku lupakan di sana......

habis je klinikal kt sana...balik kskb...terus jer exam...wa..mati la...dh la x study...terus exam...huhuhuhuhuh...otap n otps....dua2 paper susah..pass tu viva n osce.....huhuhu...... tapi alhamdulillah....berkat tunjuk ajar lecturer...aku lulus dengan cemerlang...alhamdulilah....aku capai target aku.....aku der dua sem lagi kat sini......x sabar nak habis....huhu..pas ni bz ngan sem depan...sem 5....belajar peadeatrik.....huhuh...n sem 6.... gereatrik...huhu...research lagi..pening pale aku.....research tu la yg buat aku pening....x tahu la...hope semuanya ok....hehehehhehehhe.......
Related Posts with Thumbnails